Hvordan gi og ta imot tilbakemeldinger
1 dag
09:00 - 16:00
Kursdatoer
Kurset settes opp på forespørsel for bedrifter og grupper. Fyll ut skjemaet nederst på siden og vi tar kontakt med deg.
Passer kurset for meg?
Kort om kurset
Dette kurset fokuserer på effektiv tilbakemelding som en nøkkelferdighet for å legge til rette for utvikling og styrke relasjoner i teamet og i hele virksomheten. Du vil lære å gi og motta utviklende tilbakemeldinger på en konstruktiv måte, samt håndtere vanskelige samtaler med selvtillit og empati.
Gjennom praktiske øvelser og verktøy vil du utvikle ferdigheter som fremmer åpen dialog og integrerer tilbakemeldinger som en naturlig del av arbeidskulturen.
Målgruppe
Kurset er rettet mot alle ansatte, ledere og teammedlemmer som ønsker å forbedre sine ferdigheter i tilbakemelding og kommunikasjon, samt bidra til en kultur preget av tillit og utvikling.
Hva kommer jeg til å lære?
Enkle metoder og verktøy for å gi tilbakemeldinger i hverdagen
Hvordan motta tilbakemeldinger på en konstruktiv måte
Strategier for å håndtere vanskelige samtaler med empati
Teknikker for å skape en åpen dialog i teamet
Hvordan bidra til en kultur for tilbakemeldinger
Hvordan tilbakemeldinger kan fremme utvikling av kollegaer og deg selv
Dette er inkludert i kurset
Klasseromsundervisning
1 dags klasseromskurs i moderne lokaler.
Erfarne kursholdere
Opplæring fra profesjonelle eksperter med lang erfaring med lederutvikling.
Morsom måte å lære på
Kursinnholdet deles opp i passelige porsjoner, krydret med praktiske eksempler, diskusjon og gruppearbeid.
Servering
Det blir servert lunsj, inkludert snacks i småpauser.
Agenda for klasseromsdagen
- Introduksjon til tilbakemelding
Hva er tilbakemelding, og hvorfor er det viktig? - Metoder for å gi tilbakemeldinger
Praktiske verktøy og teknikker. - Mottak av tilbakemeldinger
Hvordan ta imot tilbakemeldinger konstruktivt. - Håndtering av vanskelige samtaler
Strategier for å navigere i utfordrende situasjoner. - Skape en kultur for tilbakemeldinger
Hvordan implementere tilbakemeldinger i hverdagen. - Praktiske øvelser
Konkret case for å trene på teorien.
Kursholder
Christer Berntzen
Christer har jobbet som kursholder for Metier siden 2003. Han har mer enn 20 års erfaring som kursholder, mentor, Coach og trener innen menneskelig samhandling, teamutvikling og kommunikasjon. Christer har god erfaring med selskaper fra både offentlig og privat sektor.
Christer har master i pedagogikk fra Universitetet i Oslo, og universitetspedagogikk fra Universitetet i Sør-Øst Norge.
Lotte Gulliksen
Lotte har siden 2010 jobbet tett på mennesker i personlige og karrieremessige omstillings- og utviklingsprosesser, og har opparbeidet seg bred erfaring med veiledning, undervisning og fasilitering av workshops. Hun har siden 2011 vært sertifisert instruktør i Jungiansk Type Index (JTI), og er også sertifisert instruktør i Goal Mapping, samt Stress- og bekymringsmestring.
Lotte har en mastergrad i allmenn pedagogikk fra Universitetet i Oslo, med spesiell vekt på motivasjon og mestring i endringsprosesser.