Bertel O. Steen er en av Nordens største aktører innen salg og servicetjenester for personbiler, varebiler, lastebiler og busser. Selskapet operer i en bransje med drastiske endringer: Kjøretøyteknologi, eierformer, supply chain-integrasjon, digitalisering av kjøps- og serviceprosessen samt endringer i forhandlermodellen er alle områder hvor Bertel O. Steen ser en omfattende utvikling.
- Vi ønsker å være proaktive og utnytte disse endringene for å styrke vår posisjon og våre tilbud til kunder og ansatte, sier konsernsjef Harald Frigstad.
- Konsernet har de siste årene utviklet stadig bedre digitale systemer for både salg og service. Vi har styrket vår kompetanse innenfor data og CRM, og har etablert sterke miljøer for å bygge opp disse strategisk viktige områdene, sier konsernsjefen. Når alt dette arbeidet skal akselereres og samordnes bedre, og vi i tillegg så behovet for å fornye sitt ERP-system, kontaktet vi Metier for sparring på om programmet for dette var satt godt nok opp. Grundige analyser ga klare anbefalinger for endringer som vi nå har tatt tak i. Programmet er reorganisert og vi gjør samtidig betydelige endringer i konsernledelsen. Vi mener nå at vi er på rett spor for å levere bedre for både kunder og ansatte fremover.
Kjartan Medle, prosjekteier fra Metier, sier at digitale transformasjoner som den Bertel O. Steen står overfor ikke er ukjent, men at omfanget av samtidige endringer, inkludert ERP-fornying gjør at en god program-strategi og riktig organisering blir avgjørende.
Teamet fra Metier besto av erfarne rådgivere innen prosjekt- og programstrategi, ledelsesrådgivning, digitalisering samt tekniske eksperter på ERP og Enterprise Architecture.
Lurer du på om vi kan hjelpe din organisasjon?
Ta kontakt med Kjartan Medle for en uforpliktene prat, eller les mer om Metiers tjenesterområder her.